Προκήρυξη για τη διερεύνηση ανάπτυξης αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας δύο έργων, που αναμένεται να ανακουφίσουν σημαντικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, προκήρυξε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνέχεια και των σχετικών ανακοινώσεων του Υφυπουργού κ. Σπύρου Βούγια.

Η πρώτη πρόσκληση αφορά στην ανάθεση του έργου παροχής υπηρεσιών, με αντικείμενο «Τεχνικός σύμβουλος για τη διερεύνηση της ανάπτυξης επιφανειακού μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ) στην πόλη της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ. Η προθεσμία για την υποβολή των προσφορών λήγει στις 23 Δεκεμβρίου 2010.
Στόχος του εν λόγω έργου είναι να επαναπροσδιορίσει, υπό το πρίσμα του νέου συγκοινωνιακού χάρτη και των κυκλοφοριακών δεδομένων της Θεσσαλονίκης, τη δυνατότητα και σκοπιμότητα κατασκευής και λειτουργίας ενός ευέλικτου συστήματος ελαφρού σιδηρόδρομου, για την περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, στοχεύει να προσδιορίσει την περιοχή κάλυψης και τη διαδρομή, που θα το καθιστά βιώσιμο και συμπληρωματικό προς τα άλλα μέσα δημόσιων συγκοινωνιών.
Η δεύτερη προκήρυξη αφορά στην ανάθεση του έργου με αντικείμενο «Τεχνικός Σύμβουλος για τη διερεύνηση ανάπτυξης αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή», προϋπολογισμού 50.000 ευρώ, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 23η Δεκεμβρίου 2010.
Στόχος είναι ο προσδιορισμός, με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του εγχειρήματος της θαλάσσιας σύνδεσης του κέντρου της πόλης, με τα ανατολικά προάστια βραχυπρόθεσμα, καθώς και με άλλες περιοχές (π.χ. Δυτική Θεσσαλονίκη) μεσομακροπρόθεσμα.
Η μελέτη θα προσδιορίζει την πυκνότητα των στάσεων και δρομολογίων από το Δήμο Θερμαϊκού προς Καλαμαριά και Κέντρο, τα σενάρια των μελλοντικών στάσεων, τις αναγκαίες υποδομές, το κόστος και τις δυνητικές πηγές χρηματοδότησης. Τελικός στόχος θα είναι η προετοιμασία Διεθνούς Διαγωνισμού για την ολοκληρωμένη λειτουργία της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας, ενδεχόμενα και με χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ.
Οι μελέτες, τόσο για το τραμ, όσο και για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, θα λαμβάνουν υπόψη τον προσδιορισμό του ρόλου των νέων μέσων στο δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τις συνέργειες και τη συμπληρωματικότητα με αυτά, καθώς και τον τρόπο ενσωμάτωσής τους στη δομή του σχεδιαζόμενου Μητροπολιτικού Φορέα Συγκοινωνιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά Άρθρα