Διπλάσιο Σέιχ Σου, πεζόδρομος η Τσιμισκή

Το φιλόδοξο σχέδιο της κυβέρνησης, χρονικού ορίζοντα 12-15 ετών, για την ανάπλαση και χωροταξική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης παρουσίασε το μεσημέρι η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη από τη Θεσσαλονίκη.
Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «Θεσσαλονίκη 2012», το οποίο αποτελεί τμήμα του αναθεωρημένου ρυθμιστικού σχεδίου της πόλης, η κα Μπιρμπίλη ανέφερε πέντε μεγάλες παρεμβάσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα και συνολικά 32 έργα, που στοχεύουν στην κάλυψη του περιβαλλοντικού και αναπτυξιακού ελλείμματος της πόλης, με χρονοδιάγραμμα 12- 15 χρόνια.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται στα δύο δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το Δ΄ ΠΚΣ (ήδη είναι εξασφαλισμένα τα 120 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας), από άλλες μορφές κοινοτικής χρηματοδότησης (Jessica, Jeremy κ.α.), από το Ε΄ ΠΚΣ, καθώς και ιδιωτική συμμετοχή. Παράλληλα, θα αναζητηθεί μέρος των πόρων και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο, όπως αναφέρουν κυβερνητικά στελέχη, αν και είναι ιδιαίτερα περιορισμένο, μετά τα επόμενα 2-3 χρόνια θα ενισχυθεί σημαντικά.

Οι προτεραιότητες

Μεταξύ των έργων που εξήγγειλε η υπουργός περιλαμβάνεται ο διπλασιασμός του Σέιχ Σου, καθώς και η σταδιακή πεζοδρόμηση της οδού Τσιμισκή.

Αναλυτικότερα, ανάμεσα στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι η επέκτασή του δάσους ανατολικά της πόλης προς το Ωραιόκαστρο και τη Βιομηχανική Ζώνη. «Στόχος μας να διπλασιάσουμε το Σεϊχ Σου, να υλοποιήσουμε δείγματα πράσινου σχεδιασμού και να οδηγήσουμε σε νέες γενιές υπηρεσιών», υπογράμμισε η υπουργός.

Παράλληλα, βασικό στόχο της κυβέρνησης αποτελεί η οριστική ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης, κυρίως με το Μετρό, με την πεζοδρόμηση της οδού Τσιμισκή. Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΚΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών μελετάει την παραπάνω ιδέα, ενώ το επόμενο διάστημα θα υπάρξει συζήτηση και διαβούλευση με τοπικούς φορείς. Σε πρώτο στάδιο, εξετάζεται η δημιουργία πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων αριστερά και δεξιά του δρόμου, ο οποίος θα χωριστεί σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας και θα επιτρέπεται η διέλευση μόνο αστικών λεωφορείων και ταξί. Στόχος είναι η εν λόγω ιδέα να ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά για δύο μήνες σε περίπου 1 με 1,5 χρόνο.

Τρία έργα μέχρι το τέλος του έτους

Άμεση προτεραιότητα έχει δοθεί στην υλοποίηση τριών έργων, τα οποία αναμένεται να χρηματοδοτηθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το δεύτερο βραχίονα του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, την επέκταση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού από τον Αλιάκμονα στη Σίνδο, καθώς και την περιφερειακή τάφρο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών έργων, ξεπερνάει τα 70 εκατ. Ευρώ, ενώ οι μελέτες για τα πρώτα δύο (61 εκατ. Ευρώ) έχουν πραγματοποιηθεί από την ΕΥΑΘ και για το τρίτο (9,8 εκατ. Ευρώ) από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.

Στην παρουσίαση του προγράμματος παρεβρέθησαν ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ, Ν.Σηφουνάκης, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ.Μαγκριώτης, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας, Μ.Μπόλαρης, ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γ.Μπουτάρης, η περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας, Μ.Λιονή.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε πως «η κα Μπιρμπίλη απεδείχθη ιδιαίτερα συνεπής στις δεσμεύσεις της πρώτης επίσκεψής της στη Θεσσαλονίκη πριν από δύο μήνες. Ήδη πριν από ένα μήνα αποφάσισε να εντάξει στο πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ τη χρηματοδότηση δύο σημαντικών έργων για τη Θεσσαλονίκη, η δημοπράτηση των οποίων θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου και αφορούν την αντιπλημμυρική προστασία της πόλης και την ηλεκτροδότησή της».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά Άρθρα