Βούγιας προς δημάρχους: Φέρτε προτάσεις για τα καραβάκια

Τις προτάσεις τους σχετικά με τις δυνατότητες και τον τρόπο με τον οποίο θα συνδράμουν στην προετοιμασία των αναγκαίων υποδομών, για την άμεση προώθηση μίας ρεαλιστικής πρότασης για τη θαλάσσια σύνδεση του κέντρου της Θεσσαλονίκης με τα ανατολικά προάστια, δεσμεύθηκαν να καταθέσουν εντός ολίγων ημερών οι νέες διοικήσεις των δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού.

Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας, ενόψει της ανάθεσης της μελέτης για τον προσδιορισμό της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του εγχειρήματος, ο υφυπουργός Μεταφορών Σπύρος Βούγιας ζήτησε από τους δημάρχους της παραλιακής ζώνης τα σχέδιά τους για την προετοιμασία των στάσεων και των χώρων υποδοχής του επιβατικού κοινού, ώστε έπειτα από την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών και εν συνεχεία την επιλογή των ιδιωτών που θα υλοποιήσουν την πρόταση, να μην υπάρξουν προβλήματα γραφειοκρατίας και καθυστερήσεις.

«Η εμπειρία της καθυστέρησης του παρελθόντος, με τα μεγάλα σχέδια των πολλών στάσεων, μας οδήγησε στο συμπέρασμα πως πρέπει να προετοιμάσουμε το έδαφος, ώστε αυτή τη φορά η πρόταση να προωθηθεί σε μία πιο άμεση και ρεαλιστική βάση. Αυτό προβλέπει σε πρώτη φάση τη σύνδεση του κέντρου της Θεσσαλονίκης με την Καλαμαριά και το Θερμαϊκό και στη συνέχεια είμαι βέβαιος πως θα χρειαστούν και ενδιάμεσες στάσεις (π.χ. αεροδρόμιο, Καλοχώρι κ.λπ.)», ανέφερε ο κ.Βούγιας.

«Προ ημερών προκηρύχθηκε η μελέτη, περιμένουμε έπειτα το ενδιαφέρον των ιδιωτών και πιστεύω πως αυτή τη φορά θα εκφραστεί με μεγάλη ένταση. Δεν θα επιδοτείται, δεν απαιτούνται πολλά χρήματα για υποδομές, θέλουμε να κάνουμε το σχέδιο ρεαλιστικό, απλό και πιστεύω πως θα είναι και βιώσιμο οικονομικά», πρόσθεσε ο υφυπουργός. Όπως διευκρίνισε, μέρος των αναγκαίων υποδομών για τις στάσεις είναι ήδη διαμορφωμένο, με τους προβλήτες σε Περαία και Θεσσαλονίκη (1ος προβλήτας στο λιμάνι), ενώ και η Καλαμαριά διαθέτει μαρίνα.

Την αισιοδοξία του για την υλοποίηση του εγχειρήματος εξέφρασε ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. «Η πρόταση είναι απόλυτα ρεαλιστική, διότι θα εξυπηρετεί μεγάλους όγκους μετακινούμενων. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι η συζήτηση γίνεται σε επίπεδο διαδημοτικό και ουσιαστικά είναι και μία πρόταση, θέματα τέτοιου τύπου στο πολεοδομικό συγκρότημα να τα αντιμετωπίζουμε όλοι μαζί», είπε.

«Η Καλαμαριά θέλει να συμμετέχει στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, θα συζητήσουμε με τις υπηρεσίες μας και σε μία εβδομάδα θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε στο τι πρέπει να κάνουμε για να βοηθήσουμε σε αυτή την προσπάθεια», σημείωσε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, ενώ ο Δήμαρχος Θερμαϊκού Γιάννης Αλεξανδρής επισήμανε πως «πρόκειται για μία ρεαλιστική πρόταση που θα διευκολύνει ιδιαίτερα τους κατοίκους της περιοχής μας που σήμερα ταλαιπωρούνται».

Η μελέτη σκοπιμότητας
Πριν από λίγες ημέρες, όπως έγραψε ο Ορίζοντας,  η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκήρυξε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και υποβολής προσφορών για την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για τραμ στη Θεσσαλονίκη, αλλά και για αστική θαλάσσια συγκοινωνία που θα συνδέει το δήμο Θερμαϊκού με τη Θεσσαλονίκη.

Η προκήρυξη σχετικά με τα καραβάκια, με το τίτλο «Τεχνικός Σύμβουλος για τη διερεύνηση ανάπτυξης αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή», είναι προϋπολογισμού 50.000 ευρώ, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 23η Δεκεμβρίου 2010.
Στόχος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι ο προσδιορισμός, με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, της σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του εγχειρήματος της θαλάσσιας σύνδεσης του κέντρου της πόλης, με τα ανατολικά προάστια βραχυπρόθεσμα, καθώς και με άλλες περιοχές (π.χ. Δυτική Θεσσαλονίκη) μεσομακροπρόθεσμα.
Η μελέτη θα προσδιορίζει την πυκνότητα των στάσεων και δρομολογίων από το Δήμο Θερμαϊκού προς Καλαμαριά και Κέντρο Θεσσαλονίκης, τα σενάρια των μελλοντικών στάσεων, τις αναγκαίες υποδομές, το κόστος και τις δυνητικές πηγές χρηματοδότησης. Τελικός στόχος θα είναι η προετοιμασία Διεθνούς Διαγωνισμού για την ολοκληρωμένη λειτουργία της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας, ενδεχόμενα και με χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά Άρθρα